ANAF supune consultării publice trei documente strategice: Strategia pentru perioada 2021-2024; Strategia de digitalizare (2021-2025); Planul de comunicare (2021)

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a publicat pe site-ul instituției, la secțiunea Transparență decizională,

trei dintre strategiile care vor fi implementate pe parcursul următorilor ani, respectiv:  Strategia ANAF pentru perioada 2021-2024; ▪ Strategia de digitalizare (2021-2025); ▪ Planul de comunicare (2021).

♦ Strategia ANAF (2021 – 2024) vizează două aspecte majore pentru activitatea organizației: digitalizarea instituției și îmbunătățirea serviciilor puse la dispoziția cetățeanului. Totodată, prin acest document programatic ANAF continuă să mențină obiectivele și liniile de acțiune legate de prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, să modernizeze cultura organizațională, să crească eficiența și transparentizarea rezultatelor instituționale. „Pe termen mediu și lung, se are în vedere transformarea ANAF într-o instituție inovativă și capabilă să răspundă provocărilor mediului extern. În acest sens, în următorii patru ani ne propunem să acționăm pe trei direcții majore de acțiune, respectiv continuarea parteneriatului cu contribuabilii, mediul academic și mediul de afaceri, adoptarea de soluții digitale integrate și, nu în ultimul rând, prevenirea și combaterea evaziunii fiscale”, a menționat președintele Agenției, Mirela Călugăreanu.

♦ Strategia de digitalizare a ANAF (2021 – 2025). Se intenționează transformarea ANAF într-o organizație digitală în scopul creșterii eficienței în colectare și facilitării interacțiunii dintre administrația fiscală și contribuabili. Potrivit documentului, transformarea digitală a administrației fiscale se va face prin:  utilizarea digitalizării ca abordare inteligentă pentru domeniile funcționale ale administrației fiscale (optimizarea aplicațiilor informatice existente; creșterea gradului de automatizare a funcțiilor operaționale ale ANAF; asigurarea pe scară largă a interoperabilității cu partenerii instituționali; implementarea de servicii electronice prin utilizarea noilor tehnologii); ▪ consolidarea capacității administrative necesare procesului de transformare digitală (dezvoltarea platformei de e-learning; implementarea de programe de formare profesională personalizate; crearea unui centru de excelență); ▪ asigurarea cadrului tehnologic necesar tranziției către o administrație fiscală digitală (creșterea numărului de echipamente IT utilizate la nivelul administrației, corelat cu procesele automatizate; dezvoltarea capacității infrastructurii suport necesare susținerii dezvoltării tehnologice continue).

Citiți mai multe în CECCAR Business Magazine.