Parlamentul European a aprobat normele post-Brexit aplicabile persoanelor impozabile din Irlanda de Nord
La 11 noiembrie a.c., în cadrul sesiunii plenare a Parlamentului European au fost aprobate (cu 641 de voturi pentru, 17 împotrivă și 27 de abțineri) noile norme post-Brexit de identificare a persoanelor impozabile în Irlanda de Nord. Începând cu 1 ianuarie 2021, legislația europeană în materie de TVA nu se va mai aplica în Regatul Unit al Marii Britanii. Cu toate acestea, în baza Protocolului privind Irlanda/Irlanda de Nord, ce face parte din Acordul de retragere al Marii Britanii, Irlanda de Nord va aplica în continuare legislația UE în materie de TVA pentru bunuri, pentru a evita instalarea unei „frontiere dure” între Irlanda și Irlanda de Nord. Pe de altă parte, în ceea ce privește serviciile, Irlanda de Nord, precum și Regatul Unit al Marii Britanii vor fi considerate state în afara UE. Noile norme aprobate de Parlamentul European vor introduce un prefix specific („IX”) în fața numerelor de identificare în scopuri de TVA în Irlanda de Nord pentru a se putea face distincția între persoanele impozabile și persoanele juridice neimpozabile ale căror tranzacții cu bunuri în Irlanda de Nord sunt supuse legislației UE în materie de TVA și persoanele care efectuează alte tranzacții pentru care sunt identificate în scopuri de TVA în Regatul Unit.
Europarlamentarii solicită președinției germane a UE reintroducerea raportării publice pentru fiecare țară în parte (CbCR)
La 6 noiembrie a.c., europarlamentarii Evelyn Regner (Alianța Progresistă a Socialiștilor și Democraților, Austria) și Iban García del Blanco (Alianța Progresistă a Socialiștilor și Democraților, Spania) au adresat o scrisoare ministrului german pentru Afaceri Economice, Peter Altmaier, în care îi propun acestuia discutarea introducerii CbCR în cadrul ședinței Consiliului Concurenței, ce va avea loc la 19 noiembrie. La 12 noiembrie a.c., alți 18 eurodeputați au trimis o scrisoare către Olaf Scholz (ministrul german de Finanțe), Christine Lambrecht (ministrul Justiției din Germania) și Peter Altmaier. Cele două scrisori evidențiază faptul că Austria este acum în favoarea actualei propuneri și fac mențiunea că majoritatea necesară pentru o abordare generală ar putea fi atinsă. Eurodeputații au atras atenția și asupra faptului că CbCR ar permite investitorilor, sindicatelor și societății civile accesul la informații relevante, fapt ce va asigura conformitatea multinaționalelor cu cele mai înalte standarde corporative.
Acordul în privința Cadrului Financiar Multianual (CFM) a introdus o foaie de parcurs detaliată către noi resurse proprii bazate pe taxe
La 10 noiembrie a.c., Parlamentul European și Consiliul European au ajuns la un acord în privința Cadrului Financiar Multianual (CFM) pentru perioada 2021-2027 și a Planului european de redresare economică în urma crizei generate de pandemia de COVID-19. Cadrul Financiar Multianual pentru perioada 2021-2027 este în valoare de 1,74 miliarde de euro, iar Parlamentul European și Consiliul European au convenit asupra faptului că programele de finanțare a CFM nu ar trebuie să fie afectate de costurile de acoperire a datoriei generate de Planul de redresare economică. Totodată, cele două organisme europene au fost de acord că aceste costuri nu ar trebui să presupună o contribuție mai mare din partea statelor membre. Foaia de parcurs către noi resurse proprii prevede introducerea, în 2021, a unei taxe pe deșeurile din plastic nereciclat și a unei resurse proprii bazate pe Schema de comercializare a cotelor de emisie (ETS). Din 2023, Schema de comercializare a cotelor de emisie ar trebui corelată cu un mecanism de ajustare la frontieră a emisiilor de dioxid de carbon și, începând din 2024, ar trebui să fie disponibilă o resursă proprie bazată pe taxa digitală.
Buletinul de știri în limba engleză poate fi consultat pe site-ul ETAF.
(Copyright foto: ETAF)